Amalfi Sahilleri

İtalya’nın Campania bölgesinde yer alan Amalfi Sahilleri, Napoli ve Salerno Körfezlerini ayıran Sorrento yarımadasının güneyinde bulunuyor. 1997 yılında UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne giren kıyıları gezerken zaman zaman hangi tarafa bakacağınızı şaşırıyorsunuz. Daracık ve bol virajlı yolların bir tarafında Tiren Denizi’nin muhteşem renkleri size eşlik ederken bir yanda dik yamaçların tepelerine yapılmış villalar (bahçeli lüks evler), kiliseler, kaleler, limon terasları, üzüm bağları ve pastel renklerdeki yapılar adeta masaldaymışsınız hissi veriyor.

Amalfi sahillerine bu ikinci gidişim. İlkinde annemle Nisan ayında bir tur aracılığıyla gitmiş ve tamamen onların programına kendimizi bırakmıştık. O kadar bırakmışız ki buraya bile yazmamışım o zamanki notlarımı. Bu kez Temmuz ayında yani tam da yazın ortasında eşim ve kızımla gezdiğimiz sahilleri her iki mevsim açısından da değerlendirebildiğimden belki öneriler sizin için daha faydalı olacaktır sevgili okur.

Yurt dışında denize girmek sizin için çok önemliyse, gezip görmek ama daha çok bir plajda yatıp güneşlenmeyi tercih ediyorsanız yaz aylarında bu bölgeye gitmeniz doğru olur. Sahiller oldukça kalabalık, halk plajlarında şemsiye, şezlong mevcut ama sabah erken saatlerde gitmek gerekli. Güzelim Ege koylarımız varken bugüne kadar gittiğim hiçbir Avrupa ülkesinde deniz bana cazip gelmemiştir ki bu kez de sadece Positano’da sırf serinlemek için dalıp çıktım. Havanın 37 derece olduğunu düşündüğünüzde yürüyerek gezilen bu güzelim yerler zaman zaman insanı çileden çıkarabiliyor. Sıcağı sevmeyenler için bu bilgiyi özellikle vermek istedim.

Amalfi sahillerindeki sıra sıra sıra dizilmiş balıkçı kasabalarını gezmek, yüzlerce basamağı çıkıp muhteşem evleri, daracık sokakları ve şirin kafeleri ziyaret etmek, limon teraslarında o mis kokuları içinize çekmek ve kıyılarda telaşsız bir şekilde yürümek için ilkbahar ya da sonbahar mevsimi bence ideal zamanlar.

Amalfi kıyılarına Türkiye’den nasıl gidilir derseniz en kolay yol Napoli’ye uçmak derim. İstanbul’dan 1 saat 50 dakika süren yolculuk yormayan türden. Roma’dan da tren ya da arabayla Napoli’ye gelebilirsiniz.  Amalfi kıyılarındaki kasabalara Napoli Havayolu çıkışında bulunan Sita adı verilen şehir otobüsleriyle ulaşabileceğiniz gibi deniz yolundan da ulaşım mevcut. Biz seyahatimizden yaklaşık bir ay önce online olarak SurPrice şirketinden araba kiraladık ve ulaşımımızı çoğunlukla bu küçük araçla yaptık. Özellikle araç kiralayacak olanlara önerim, mutlaka küçük araç tercih etmeniz. Bölgede yollar çok dar, öyle ki bazı noktalarda sadece tek araç geçebileceği için karşıdan gelecekler için trafik ışıkları koymuşlar. Dar, dik ve bol yamaçlı yollar, benim diyen şoförü bile bezdiren cinsten. Bu yollarda araba kullanmak için deneyimli, sakin ve iyi park edebiliyor olmanız şart.

Amalfi kıyılarında gezmek için en iyi yol, kendinize bir kasaba seçip orada konaklamak ve diğer yerlere günübirlik gidip gelmek. Biz Amalfi’de kalmayı tercih ettik, çok da memnun kaldık. Napoli’den arabayla 1 saat 15 dakika gibi bir sürede Amalfi’ye ulaşabiliyorsunuz. Araç kiralamadıysanız otobüsle de iki saat gibi bir sürede buraya ulaşmak mümkün. Amalfi’den Positano’ya deniz yoluyla gittik. Denizden sahilleri görmenin de keyfi başka. Positano’nun pastel renkli yapılarını, begonvillerle kaplı otellerini, limon teraslarını bir de denizden görmenizi tavsiye ederim. Amalfi – Positano arası 20 dakika. Aynı şekilde Amalfi’den kalkan ve Positano’ya uğrayıp sonrasında adaya giden feribotlarla yaklaşık bir saat on dakikada sosyetik ve havalı Capri Adası’na ulaşabilirsiniz.  Deniz yolu ulaşımında farklı şirketler mevcut, biz her defasında TravelMar’ı tercih ettik, çok da memnun kaldık.

Araba kiralamanın bir iyi tarafı özellikle tepelerdeki köylere daha rahat ulaşmanız. Örneğin Ravello’ya otobüsle gidip gelmek saatlere bağlı kalmak açısından sıkıntılı olabilirdi ve biz bu büyüleyici kasabayı görmeden dönebilirdik. Amalfi sahillerine gidip Ravello’ya uğramamak bu seyahatin en büyük kaybı olurdu herhalde.

Amalfi kıyılarında nereleri görmeli, tepelerde nerelere çıkmalı, neleri tatmalı ve daha pek çok detay için yazının devamında buluşmak üzere.